Translate

18.01.2013.

Super hrana za svaku ženu




Biti fit

Osećati se mlado,biti vitka i osujetiti nastanak raznih bolesti jeste imperativ. Uz to ide i dobro raspoloženje.
Dakle, šta jesti?


  • Niskomasni jogurt. Pun kalcijuma, probiotskih kultura,pomaže u borbi protiv osteoporoze, iritabinog kolona,vaginalnih infekcija.Pomaže regulisanju digestivnih problema. Američiki naučnici pratili su 15 god. 2000 obolelih  od visokog pritiska. Zaključak je da jogurt uz fizičku aktivnost utiče pozitivno i na hronične bolesti srca.Preporuka jedna šolja dnevno.


  • Ribe, pune omega-3 uljima, kao losos, sardine, tunjevina, skuša.One štite od bolesti vezanih za srce i krvne sudove,bolova mišića,depresije, reumatidnog artritisa. Preporuka je dva do tri puta nedeljno. Kao alternativa, može poslužiti i riblje ulje u kapsulama.



  • Pasulj.Postoje razne vrste, posebno je lekovit tkzv. azuki pasuljza bubrežne bolesnike. Utiče na masti i holesterol. Dobar je izvor proteina i vlakana.Značajan u borbi protiv raka dojke i bolesti krvnih sudova.Preporuka tri do četiri puta nedeljno.Prednost je što ga ima i u malim konzervama, iz kojih ga možete jesti bez kuvanja.                                          

  • Crna čokolada, sa što većim procentom kakaoa,bogata antioxidantima, magnezijumom,manganom,cinkom koji su bitni za jake kosti. Neke studije pokazuju da snižava pritisak,borac je protiv stresa za vreme PMS-a. Podstiče serotonin, hormon sreće. Maximalno 25 gr. dnevno.

  • Papaja je odličan izvor kalijuma i vit. C.Može da neutrališe potencijalno štetne efekte viška natrijuma na krvni pritisak. Istraživanje Američkog ministarstva zdravlja ukazuje na to da su žene u većem riziku od bolesti žuči nego muškarci.Dakle, papaja pomaže u borbi protiv bolesti žučne kese. Savetuje se oprez trudnicama jer može uticati na spontani pobačaj. Količina je 2 kriške dnevno. U prodavnicama zdrave hrane postoje kockice sušene papaje, pa je tako zgodna za dodavanje musliju za doručak.

  • Paradajz je vrlo moćan zbog sastojka likopena koji je značajan u prevenciji raka dojke. Smanjuje loš holesterol, diuretik je,izbacuje vodu iz organizma,zbog obilja vit. C, jača imunitet, popravlja metabolizam.Štiti i od UV zračenja. Kad mu je sezona jedite bar jedan svakog dana. Možete piti i sok. Kuvanjem mu se povećava lekovitost. Pa je izraziti antioksidans u borbi protiv slobodnih radikala u vidu sosova, supa, i na pici. Oprez kod onih koji pate od gorušice.

  • Spanać je poznat kao jedan od najboljih izvora folata. Oni štite od defekata pri formiranju ploda,od bolesti srca, raka kolona, demencije.Zbog vitaminsko mineralnog sastava dobar je protiv anemije,ekcema, celulita... Nisko je kaloričan, te je dobar za dijete.Štiti kožu od posledica vrućina i od bora i promena koje nastaju sa godinama.Savetuje se dve do tri porcije nedeljno.

  • Bobice u koje spadaju: ribizla,  kupina, groždje, ogrozd, brusnica, imaju visoku dozu folne kiseline i vit.C.Kao i vino, bobičasto voće štiti telo svojim antikancerogenim sastojcima, koji imaju značajnu ulogu u samopopravljanju ćelija organizma.Štite srce, kao i kožu. Brusnica je posebno dobro za urinarne infekcije, kad je dobra da se pije u vidu čaja.


Нема коментара:

Постави коментар