Translate

04.06.2018.

Bakterije u crevima su ključ našeg zdravlja



Znamo, znamo, kao ptičice na grani, važnost raznovrsne ishrane za zdravlje svake naše ćelije.
Voće, povrće za minerale i vitamine, meso zbog proteina, žitarice zbog ugljenih hidrata za energiju. Ipak, čak i ako se zdravo hranite, moguće je da se ne osećate i dalje dovoljno dobro, tj. zdravo.
Zašto je to tako?
Faktori tipa, godine života, nivoi stresa, vrsta ishrane, kao i crevne bakterije utiču na apsorbciju hranljivih materija iz unete hrane.
Istraživanje sa Washington University School of Medicine ukazuju na značaj ovih bakterija.
Podelili su miševe, koji su imali istu ishranu u dve grupe. Jednoj su dodavali crevne bakterije  neuhranjene dece, a drugoj grupi, zdrave dece. Ovi drugi su pokazali veći napredak u veličini, masi, skeletu. Zaključili su da čak i kod najbolje ishrane, odgovarajuće crevne bakterije su neophodne za dobru apsorbciju hrane.
"Upijanje" hrane se vrši tako što digestivni enzimi, razbijaju hranu u molekule i oni većim delom kroz tanko crevo ulaze u krvotok, pa putem njega, stižu do svake ćelije. Mogućnost tela da apsorbuje hranljive materije se kreće od 10% do 90%.  Što je manji procenat, to je veće odražavanje na stanje zdravlja.
Sastav kupljene hrane treba uvek čitati, ali to nisu potpuni podaci. Primer: neka literatura, kaže  da banana ima 422mg kalijuma, ali to je neka prosečna vrednost, na bazi 14 različitih uzoraka, a prosek je u stvari između 364mg i 502 mg. To nam ne govori koliko od toga možemo da očekujemo da ćemo da  apsorbujemo. Osim ukoliko niste naučnik, sve ostalo je u domenu igre pogađanja.
Ipak, postoje koraci koji se mogu preduzeti da bi se optimizovalo ovo "hranjenje" našeg tela.


Važni činioci su:

1. Stil života
  • Stresna, moderna vremena vuku svoj danak. Važno je preuzimanje kontrole nad ishranom, vodeći računa o raznovrsnosti, hrani sa dovoljno vlakana, uz koliko je moguće izbegavanje štetnih sastojaka.
  • Svakodnevno vežbanje. Dovoljna je šetnja. Vežbanje oslobađa od stresa i podstiče dopamin, serotonin, hormone sreće. Pod stresom se menjaju nivoi hormona, a to može direktno da utiče na metabolizam, balans hranljivih materija, kao i na mentalno stanje.
  • Ako ste pušač, konzumirate alkohol, pijete puno kafe, razmotrite opciju da unosite dodatne suplemente i to nekih 4 sata posle rekreacije, da biste time uticali na apsorbciju, čime smanjujete njihovo negativno dejstvo na enzime. 
  • Eksperimenti ukazuju da večernja šetnja, kao i maline, umanjuje nivo kortizola, hormona stresa.
2. Kombinacije hrane
  • Važno je jesti sveže namirnice, jer one poboljšavaju uzimanje nutrijenata. 
Po licenciranoj nutricionistkinji Monici Reinagel, kombinacija namirnica utiče na to sa kolikom efikasnošću, naše telo apsorbuje nutrijente.
Znate li da sveže povrće ili delimično kuvano sa zdravim mastima, kao što je maslinovo ulje ili avokadovo, uvećavaju apsorbciju vitamina A, D, E i K? Kombinacijom hrane se dobija sve što je telu potrebno iz hrane koju jedemo.
Kuvanjem se delimično gube vitamini i minerali, pa je dobro rešenje blendiranje i pravljenje sokova od svežeg voća i povrća.



3. Provera stanja creva
  • Naša creva su stanište za 100 triliona bakterija. Bez ikakve sumnje, zdrava creva utiču na to kako naše telo u kojoj meri, naše ćelije uzimaju nutrijente iz hrane.
Više od 80% ćelija imunog sistema živi u crevima, pa time crevna flora direktno utiče na imuni odgovor i na to kako ćete se osećati tokom dana. 
  • Naučni dokazi ukazuju na to da mikroorganizmi creva igraju značajnu ulogu u sakupljanju, skladištenju i slanju energije, prikupljene od hrane tokom dana.
Po istraživačima iz Southern Illinois University, creva su domaćini od oko bilion bakterija po gramu stolice. Većina su dobre, kao što su Lactobacillus i Bifidobacterum. One stimulišu varenje hrane i apsorbciju hranljivih sastojaka.
Tokom dana, beneficije od naših dobrih mikroba bivaju napadnute od negativnosti upotrebe antibiotika, nezdrave industrijski preradjene hrane, otrova zagađene životne sredine i ne manje važno od strane naših životnih navika. To na dnevnom nivou, prosto izbriše ono što su nam dale ove dobre bakterije
Suplementi probiotika, danas, se smatraju jednim od najboljih, pomažu i inače postojećim bakterijama u crevima, poboljšavajući imunitet, kao i apsorbovanje nutrijenata iz unete hrane.

Zdravstvena slika, svakog od nas je jedinstvena  i ključna za poboljšanja na planu da budemo fit.
Uz limitiranje nivoa stresa, ishranu punu voća i povrća i probiotike, može se popraviti apsorbcija hranljivih sastojaka, kaže nauka, a što je i jedini pravi put ka borbi protiv autoimunih bolesti i zdravlju.


Izvor:
www.hyperbiotics.com























































































































































































































































































































27.03.2018.

Soda bikarbona - čarobni "pasulj"?



Soda bikarbona i C vitamin.
(pixabay.com)

Magični za izlečenje?
Kakve to veze ima jedno s drugim? Pa i nema. Osim što smo često "bombardovani" reklamom za prodaju na društvenim mrežama.
Ono što treba svima da upali crvenu lampicu "ups" je da je prva i ključna rečenica, reklame, vezano za sodu bikarbonu, da je ona poznato sredstvo za čišćenje.
Da, ali ne našeg želuca. Kombinacija sode bikarbone i sirćeta je poznato odavnina kao prva pomoć ako se pretera sa hranom, kako su govorili stari da "proradi" želudac. U pitanju je časa vode, kašičica sode bikarbone i malo sirćeta. Kad krene da vri, popije se. Ali se to ne radi svakodnevno, ni ne uzima kao lek po receptu. Još poznatija je kao prirodno sredstvo čišćenja elemenata u kupatilu i kuhinji, otpušavanju odvoda. Je li naš želudac odvod? Pa, ne možemo u njega trpati sve što nam se prostre.
Osim toga, soda bikarbona kao začin koji se u sve meša, koristi se i kao maska za čišćenje i belenje lica (može da izazove iritacije, nikako za suvu kožu), za belenje zuba (može da ošteti zubnu gledj). U starim receptima sa sirćetom se koristi kao podizač za testo, što je super za sve kojima smeta kvasac.

( pixabay.com)

Šta kaže struka?
Soda bikarbona je alkalna ili ti bazna. Ako je unosimo u želudac kao da je med (što bi trebalo umesto nje), ona će uticati na floru želuca, tako što će je izmeniti ( za razliku od meda, kojim ćemo unositi preko potrebne amino kiseline, od kojih zavisi život svake naše ćelije). Naš želudac nije i ne treba da bude bazan. Iz razloga što sa hranom u njega unosimo i bakterije, razne mikrobe, parazite,  koje odgovarajuća kisela sredina uništava. U suprotnom, one bi se lepo uselille u naše krvne sudove i švrckale našim organima, tražeći prebivalište. Sodom bikarbonom, svakodnevnim unosom, uništavamo enzime želuca,pa to utiče na varenje hrane.
Dakle, prvo unesete sodu bikarbonu, pa vam želudac postane bazan, pa ne može dobro da vari hranu, pa dobijate nadutost, smetnje raznorazne, pa nutrijenti iz hrane se ne razlažu i zatim ne stižu do krvi, a time se ne ishranjuju ni naši organi. Vi jedete zdravo, raznovrsno, ali kao da bacate u šuplju kesu.
Takodje ljudi koji imaju višak želudačne kiseline, pa misle da će ih soda bikarbona izlečiti i zaštititi od raka su na žalost, u zabludi.
Posebno bombastična je priča o italijanskom lekaru Simonciniju koji leči kandidu, sodom bikarbonom, ali ne oralno, već intravenozno.
Možete pročitati u tekstu: Kandida, rak, soda bikarbona

Soda bikarbona, nije i ne može biti preventiva od raka.

Preventiva od raka je život u zdravoj sredini, fizička aktivnost i zdrava ishrana. Svakako to zavisi od sredine u kojoj živimo. Ali, svakodnevna borba za zdravlje se podrazumeva. Ne pod ruku sa sodom bikarbonom.
                                                                    ( pixabay.com)

C vitamin je druga priča. Jedan od najviše ispitanih vitamina i sa pokazateljima da zaista utiče na imunitet. On je sjajan u preventivi, može se koristiti i kroz suplemente. Ipak, struka, ističe da je najbolje uzimati ga preko voća i povrća. Naš organizam je savršen i svaka naša ćelija je prava mala, pametna laboratorija, ali nije kontejner. Pogotovo, oni sa gastritisom ga ne mogu uzimati kao suplement, jer će izazvati višak želudačne kiseline. Zato, kivi neće praviti taj problem, a dovoljno je dva do tri dnevno i eto dovoljnog unosa vitamina C.
Druga je priča kada se on koristi kod već postojećih bolesti i tada se unosi intravenozno.

                                                     
                                                                         (pixabay.com)

Tu je od značaja rad Ortomolekularne medicine, čiji doktori se kunu u spas od vitamina C, ali su tu u pitanju neke enormne doze pod strogom kontrolom lekara i to putem infuzije. Znači, ne na svoju ruku, jer ipak su neki išli u odgovarajuće škole, pa imamo koga da pitamo, osim Google doktora.

Povezani članci:
Ortomolekularna medicina
Vakcinacija i vit. C
Kandida, rak, soda bikarbona

13.06.2016.

Salata može prouzrokovati autizam?




Senzacionalizam? Istina?

Izvor:

Ortomolekularna medicina

Komentar je od  Andrew-a W. SaulPh.D. (USA), zastupnika Ortomolekularne medicine.

Ako je verovati medijima, trudnice ne bi trebalo da jedu zeleno povrće. U članku od 11.maja, J. Hopkins, Bloomberg scholl of public health, istraživački tim izjavljuje da suvišno unošenje folata od strane trudnica, izaziva autizam kod beba.

Da, ako uozbiljimo, članak u stvari upozorava na opasnost od nekontrolisanog unosa suplemenata.

(pixabay.com)

Folna kiselina je dobila ime od lat. folium-list. Esencijalan je B vitamin i mora se unositi hranom, jer ga organizam ne stvara.

Kad je u pitanju zeleno lisnato povrće, jasno je da u svetu životinja, kod biljojeda, koji unose na kilograme povrća, a time i velike količine folata, nema problema po ovom pitanju.

J. Hopkins obeshrabruje i po pitanju unosa B12, koga ima i u plodovima mora, ribi i mesu. Šta bi onda trebalo trudnice da jedu?

Šta to piše u članku koji je isprovocirao ovakvu reakciju doktora Ortomolekularne medicine?


Izvor:
J. Hopkins B. S. of public health

Nedostatak folata je štetan, ali i suviše je loše za razvoj fetusa.

Trudnicama se savetuje, inače, da uzimaju folate, pogotovo u prvom tromesečju, ali mera je bitna. Novo istraživanje je pokazalo da ako majka ima 3-4 puta više folata od dozvoljene granice, rizik po bebu za autizam se uvećava za 17,6 puta.
Folati su bitni za neurološki razvoj fetusa.
Centar za kontrolu i prevenciju bolesti u USA, ukazuje da svaka četvrta žena u reproduktivnom dobu, nema dovoljan nivo folata.
Pitanje uzroka autizma je kombinacija gena i sredine. U USA, svako 68 dete ima neki oblik autizma i to pet puta više se javlja kod dečaka.

(pixabay.com)

Uzivajte u svežem voću i povrću. Kad su u pitanju suplementi, nemojte ih uzimati na svoju ruku.

Na stranu senzacionalistički naslov, rekla bih da se ovim svakako skreće pažnja da tabletice nisu svemoćne i neškodljive. Mera uvek mora biti važna, jer ovde ne važi da od viška "glava ne boli". Raznovrsna ishrana je osnov svega. Uz odgovarajuće lekarske kontrole, nikako postupanje na svoju ruku i uz savete drugih, jer svako je priča za sebe, period trudnoće prolazi bezbrižnije

Svetska zdravstvena organizacija(WHO), kaže da je izmedju 13,5 i 45,nmol/l krvi, dozvoljena količina folne kiseline.

Članak je informativan, u cilju skretanja pažnje na ovo pitanje. Konsultujte se sa svojim lekarom.





04.01.2016.

Alergo test pre farbanja kose i prirodna pakovanja za kosu



Sigurno znate da boje za kosu sadrže mnoge alergene.
Da li radite  kućni alergo test?
                                     (pixabay.com)
Princip je da je bolje sprečiti, nego lečiti. Naše telo se menja u svom odnosu ka spoljnom svetu i kad mi to ne primećujemo, pa se to odnosi i na alergijske reakcije.
Potrebno je da pre farbanja kose, uzmete malo boje izmešane sa hidrogenom, bebi štapićem i nanesete na unutrašnju stranu ruke ili iza uha. Stavite flaster. Ostavite tako preko noći. Ako nema crvenila, osipa, slobodno možete da se farbate. Ukoliko ima promena na koži, dobro razmislite šta ćete.

Kosa reflektuje naše unutrašnje zdravlje. Zato unosite dovoljno voća i povrća tokom dana. Već jabuka, banana i nešto od citrusa(mandarine, kivi, limun...)znači puno za imunitet uopšte. Ako se redovno farbate, onda je kosa oštećena i vašim, a i spoljnim delovanjem(toplota, hladnoća).

Inače, ja, u boju, dodajem 2-3kašike maslinovog ulja (mala bočica u apoteci) ili još bolje je Brahmi amla ulje za kosu(prodavnice zdrave hrane). Ono je i inače izuzetno za regeneraciju već oštećenog vlasišta.
Spravljeno po ajurvedskoj recepturi. Samo Brahmi amla ulje, koristite kao pakovanje za kosu pre njenog pranja. Oporavlja, čini kosu mekom i sjajnom.

Takodje, ako imate već problem, u apoteci,  možete kupiti Pantenol rastvor. Možete samo rastvor da umasirate u vlasište  i ostavite da odstoji što duže možete, a zatim operite kosu. Fenomenalno je pakovanje od pantenol rastvora i riciniusovog ili maslinovog ulja(po šoljica jednog i drugog)AD kapi, umasirajte u kosu i kožu glave, ostavite na kosi neka dva sata i uobičajeno operite. Ovim ćete pospešiti rast kose, regeneraciju, a razliku ćete odmah uočiti u mekoći i sjaju vlasi. Kosa će "oživeti".
                                     (pixabay.com)
Kosu možete sakriti i šeširom, ali je to samo privremeno rešenje.

Za suvu kosu je dovoljno i samo maslinovo ili ricinusovo ulje. Posle sušenja kose, na suve krajeve nanesite malo kokosovog ulja. Em, nije skupo, (imaju ga i marketi) predivno miriše i što je najvažnije deluje.
Mrzi vas da spravljate pakovanje za kosu, nemate ništa pri ruci, ali zato uvek u frizu imate majonez, onda uradite kao Džulija Roberts u jednom filmu, gde na kosi drži isti. Pravilo je da ono što jedemo, možemo nanositi i spolja (voćkice kao maske za lice). Pa u njemu su jaja, ulja. Probala sam i deluje. Vodite samo računa da ne preterate sa količinom, jer ćete teže isprati masnoću. Super je kao pakovanje za suve krajeve.

05.11.2015.

Neprimetna šminka i prirodan izgled je trend



Čini se da ova sezona pažnju poklanja prirodnosti ili njenoj imitaciji. To se odnosi i na frizure, a i na šminku stilista, koja prati kreacije poznatih imena na modnim pistama  Njujorka i Pariza.

Šminka, gotovo neprimetna. Što znači da je osnova zdrava boja tena i :

www.topinspired.com

  • nema teških podloga, ajlajnera, maskare, rumenila
  • najbitnije je dobra podloga, hidratantna, ako vam je lice suvo ili druga odgovarajuća za masnu kožu. Ne kupujte samo zato što isti ima prijateljica ili zbog reklame, već povedite računa o boji svog tena i tipu kože. 

Moć zelenog čaja



Napitak mistične Azije. Zeleni ili crni čaj? Oba potiču od iste biljke. Razlika je u procesu proizvodnje,u fermentaciji.

800px-Unryuin_Kyoto05bs4592

Zeleni čaj je poznat po tome da je kao prirodan antioksidant odličan pomoćnik u očuvanju našeg zdravlja. Kad je u pitanju nivo antioksidanata u zelenom čaju, on varira od brenda do brenda.
Limunov sok pojačava nivoe catechin-a i do pet puta. Zato ga obavezno dodajte u čaj.

EGCG (epigallocatechin-3-gallate)je moćan antioksidant

Ako se nadate da uvek imate odgovarajući nivo EGCG u šolji čaja, odmah da znate, niste u pravu. Analize više od 20 proizvoda zelenog čaja od strane ConsumerLab.com pokazuju da nivoi EGCG u flaširanom zelenom čaju se kreću od 4mg do 47mg,(uz dodate šećere ili veštačke zasladjivače) dok kuvani ima od 25mg do 86mg.