Translate

18.09.2013.

Multivitamini i minerali - pitanje je sad?




Uzimati ili ne multi preparate  i u kojoj dozi? Pitanje je koje se često postavlja.

Stav dr. Mercole je da ako se uzimaju multivitamini u dozi jedne tablete, to je gubljenje vremena. Zato jer je pod velikim znakom pitanja da je ta jedna tableta sa dovoljnom koncentracijom vitamina i minerala zarad dopune dnevne ishrane. Kad su u pitanju minerali, mnogi proizvodjači se ni ne trude da tu uključe esencijalne minerale kao što su kalijum, magnezijum, kalcijum u dozi koja bi bila potrebna. Multivitamine bi trebalo uzimati ujutru na prazan stomak, uz ručak ili ranu večeru, jer se tako optimalno apsorbuju. Bolja forma je tableta od kapsule
Nisu svi multivitamini isti.
  • Ako kupujete multivitamine u prodavnicama, možda ste uskraćeni zbog upotrebe jeftinih sintetičkih sastojaka. Mogu biti uzrok i degenerativnih bolesti, ako se uzimaju neumereno. Izolovani vitamini su delimični, kombinovani sa drugim hemikalijama i jeftina verzija onih iz  hrane.   
Problemi sa sintetičkim vitaminima su:
  1. U hrani vitamini, minerali, antioksidanti, enzimi se dobijaju u jednom paketu. Oni su u sinergiji, dajući telu hranljive sastojke za optimalno zdravlje.
  2. Kada su u pitanju sintetički preparati, telo apsorbuje samo mali procenat vitamina i minerala, za razliku od apsorbcije istih putem hrane.
  3. Sintetički vitamini ne daju balans istih, već ogromne količine jednih, uglavnom jeftinijih hranljivih materija i nedovoljne količine drugih.
  4. Mogu se javiti tkzv. sporedni efekti zbog aditiva i drugih neprirodnih sastojaka u sintetičkim suplementima.
Brza hrana je štetna po zdravlje, a sintetički suplementi vas čine kolateralnom štetom.
  • Da biste bili zdravi i osećali se sjajno, treba optimizovati imuni sistem. Svi žele da se sve vreme osećaju dobro. Zato, treba startovati odmah, jer nema boljeg vremena od sadašnjeg trenutka...Čak i ako u ishrani koristite sirovu hranu, vit. D, vežbate, može se javiti potreba za multivitaminima. Naročito kad je imuni sistem ugrožen. Bilo da je u pitanju nepotpuna ishrana, stres, bolest,...
Kriterijumi o kojima treba da vodite računa kada kupujete multije:
  1. Bez aditiva i sintetičkih elemenata.
  2. Proizvedeni od strane renomirane kompanije.
  3. Poštovanje RDA (dnevna preporučena dozvoljenost) i RDI (preporučena dnevna doza)vodiča
  4. Bonus esencijalnih minerala. Mnogi suplementi nemaju važne minerale tipa magnezijuma, kalijuma..

Za dobro zdravlje bitna je pre svega raznovrsna ishrana, ovi suplementi treba samo da je dopune, ne i zamene.
  • 50% hranljivih sastojaka hrane do dolaska na sto može  biti eliminisano
To je pre svega posledica upotreba veštačkog djubriva i pesticida u proizvodnji hrane. Dalje, priličan deo hranljivih sastojaka gubi se kuvanjem. Zato su suplementi od značaja.
Na tržištu ima na hiljade suplemenata.
Esencijalni minerali koje bi trebalo da sadrže su:
  1. Kalcijum kao podrška koštanom sistemu.
  2. Magnezijum kao podrška mišićnom, nervnom sistemu i plućima
  3. Kalijum koji pomaže cirkulaciju i zdravo srce
  • Naš organizam je svakodnevno bombardovan slobodnim radikalima
Oni deluju na ćelijskom nivou i mogu da izazovu ozbiljne zdravstvene probleme.
Antioksidativna formula treba da sadrži:
Beta - caroten za podršku vidu i imunom sistemu, vitamin C za rast i popravku tkiva i zdrave desni, vitamin D3 kao podrška srcu, kostima, vaskularnom i imunom sistemu, vitamin E koji pomaže mišićni sistem, selen, lykopene, l - cysteine za imuni sistem, lutein za vid.
Najbolje je da hranljivi sastojci budu dobijeni iz mešavine voća, povrća, lekovitog bilja, zelene hrane.
  • Folna kiselina je važan sastojak multivitamina.
Pomaže normalne nivoe homocisteina u krvi. Utiče na ishranjenost mozga i raspoloženje, podržava metabolizam proteina, proizvodnju energije, podstiče normalno stvaranje i funkcionisanje crvenih i belih krvnih zrnaca. Većina ima problem da metaboliše folnu kiselinu zbog nedostatka enzima. Aktivna forma koja odgovara organizmu je - L- 5 - MTHF.
  • Pretrpanost hranljivim sastojcima u suplementima može da izazove više štete nego koristi. Potreban je odgovarajući balans. 
Ovi preparati nikako ne mogu da budu zamena za zdravu, uravnoteženu ishranu i fizičku aktivnost. Prilikom donošenja odluke o tome da li vam treba i koji suplement , svakako se posavetujte sa svojim lekarom ili farmaceutom.



Нема коментара:

Постави коментар